Parafia Matki Bożej Różańcowej w Skoczowie

Tygodnie z Panem Bogiem to akcja, która można by rzec, wpisała się już bardzo mocno w wydarzenia duszpasterskie naszej parafii. Kolejne wakacje rozpoczęły się, spotkaniami w ramach Tygodnia z Panem Bogiem, który po raz czwarty został przeprowadzony. Tym razem uczestnicy poznawali osobę św. Jana Sarkandra. Czy to przypadek? Myślę, że nie, bo dla nas mieszkańców Skoczowa to wyjątkowa postać i każdy kto tu mieszka, powinien o Nim wiele wiedzieć – powiedział Ks. Marcin, który rozpoczął spotkania TzPB w naszej parafii.

Dzieci codziennie od 10 do 13, spotykały się w budynku szkolnym, który jak zawsze stał się centralnym miejscem naszych spotkań.

Na pierwszym spotkaniu te dzieci, które po raz pierwszy pojawiły się na spotkaniach mogły zapoznać się, jednak dla wielu było to przypomnienie sobie zasad panujących na Tygodniu z Panem Bogiem. Jak mówił Św. Jan Bosko „Tam, gdzie dyscyplina, tam będzie dużo uczestników”. A na spotkaniach staramy się, aby zasady były jasne i klarowne – mówi ks. Marcin. W tym dniu odbywały się zabawy integracyjne, a w południe odmówiliśmy modlitwę Anioł Pański, po której  uczestnicy udali się na poczęstunek. A kiedy żołądki były pełne mieliśmy siły do tego, by śpiewem wielbić Boga, w naszej wspólnocie.

Kolejne 2 dni, dzieci spędziły w szkole, uczestnicząc w zorganizowanych quizach i kole fortuny. Przez te dni pracowaliśmy w grupach, wywierając na uczestnikach zdrową rywalizację. Dzieci były przydzielane losowo do opiekunów, aby się mogły zintegrować. W tak dobranych grupach wszyscy dobrze się bawili, mimo to, że przedział wiekowy był duży.  Najlepiej pracująca grupa, dostała upominek, a reszta uczestników dostawała słodką nagrodę. Dzieci jak co dzień o 12, odmówiły modlitwę i udały się na stołówkę.

Czwartek był wspaniałym dniem dla wszystkich, ponieważ Ks. Marcin zorganizował wyjazd do jednostki wojskowej i do kina w Bielsku – Białej. Dzieci miały okazję zobaczyć żołnierzy, którzy składali spadochrony, ale również Salę Tradycji. Byliśmy również na hali sportowej, gdzie uczestnicy Tygodnia z Panem Bogiem mogli zobaczyć żołnierzy, wspinających się na ścianki wspinaczkowe. Mieli również możliwość, nauczenia się wiązania węzłów potrzebnych do wspinaczki.

Dzieci były zachwycone, gdy usłyszały propozycje wyjazdu do kina. Ks. Marcin, aż do przyjazdu na miejsce, trzymał w tajemnicy jaką bajkę obejrzymy. W końcu okazało się, że będzie to „Tedi i poszukiwacze zaginionego miasta”, uczestnicy oglądali z zaciekawieniem.

W piątek zebraliśmy się pod szkołą, utworzyliśmy nowe grupy i tak ruszyliśmy do muzeum św. Jana Sarkandra, które znajduje się na rynku. Po przyjściu zeszliśmy do podziemnej kaplicy, gdzie Ks. Marcin odprawił Mszę świętą w miejscu narodzenia św. Jana. Dzieci bardzo zaangażowały się w uczestnictwo na Eucharystii, uzmysławiając sobie, że to jest najważniejszy moment wszystkich naszych w całym tygodniu spotkań. Tuż po niej udaliśmy się do muzeum, które znajdowało się nad kaplicą. Mieliśmy możliwość obejrzenia obrazów, figur i mapy Moraw. Po zwiedzeniu muzeum udaliśmy się do kaplicy przy kościele, gdzie opiekunowie przygotowali posiłek.

Ostatni dzień Tygodnia z Panem Bogiem spędziliśmy w sali Miejskiego Centrum Kultury „Pod Pegazem”, gdzie odbyła się dyskoteka. Naszym Dj'em był Ks. Marcin i to właśnie dzięki niemu świetnie się bawiliśmy. Opiekunom miło było patrzeć na dzieci, które były uśmiechnięte i pełne radości .Był to najlepszy prezent jaki mogliśmy dostać.

Dzięki wsparciu Urzędu Miasta oraz sponsorom, każde dziecko mogło codziennie skorzystać z posiłku, jak również napić się. Każde dziecko dostało pamiątkowy długopis i znak krzyża od każdego opiekuna.

Wszystkim którzy to dzieło wsparli, sponsorom i ludziom dobrej woli; trudno tu wymieniać wszystkich, zatem każdy, kto dołożył choćby jedną przysłowiową cegiełkę do zbudowania wspaniałego dzieła „Tygodnia z Panem Bogiem” z głębi serca wyrażamy naszą wdzięczność i składamy serdeczne Bóg zapłać! I oczywiście liczymy na to, że możemy powiedzieć: do zobaczenia na kolejnym i wyjątkowym TzPB! Bo jak wielu mówiło: Oczywiście, że przyjdę na kolejny Tydzień z Panem Bogiem, bo jeśli będzie tak super, to będę chodził na każdy! – zatem do zobaczenia na V Tygodniu z Panem Bogiem.

Newletter

Liturgia dnia

Kamera online

Msze święte

W niedziele i uroczystości:
7.30; 9.30; 11.30;
16.30 (19.00 od VI do VIII)